she's the gal i love best

sitter nu i lilla sammetslena morgonrocken och ler förnöjt över gårdagen. ack ack, mina vänner, ni skulle bara veta. avslutade skoldagen med en liten tupplur på naturkunskapen under en dokumentär om symbios mellan djur. somnar till mystiska vattendjur och vaknar upp till ljudet av babianer som vrålar vilt. begav mig hemåt och hamnade lite utav en dvala i ungefär sju timmar då jag inte hade energi nog att ens sitta upprätt. runt halv åtta fick jag ett textmeddelande av fröken elofsson som undrade ifall jag ville sällskapa henne till en swingklubb. trots tröttheten, så kunde jag inte refusera hennes erbjudande. så i kära hannas sällskap så begav jag mig till sjöhästen för äventyr. vi höll oss mest på en persisk matta och samtalade om livets svåra. så småningom vågade vi oss upp på kanten av dansgolvet för att betrakta alla fagra rockabilly-herrar och damer som swingade loss till fyrtio- och femtiotals-hits. även några bekanta ansikten från Chicago. det tog inte lång tid för herrarna att lägga märke till den förtjusande damen bredvid mig och bjuda upp till dans. efter många om och men så begav hon sig ut på dansgolvet och tillslut kunde jag inte heller låta bli utan fann mig i armarna hos en pojke med brett leende och stora skor som skulle lära mig grundstegen. vi hamnade med två herrar vid namn nils, en lång, senig varelse med blonda lockar. och så einar, världens mest entusiastiska och härligaste pojk med hängslen och hatt. när de stängde så begav vi oss till ett kalas hos einars vän och drack äckliga drinkar med bubbelgum-läsk och vodka med kvarblivna whiskeyslattar. fortsatte swinga galet till bobby darin och elvis presley tills klockan slog tre och det var dags att bege sig hemåt. jag somnade sött.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0