Swing it magistern

att hitta på ursäker för mig själv (som att jag måste arbeta på min uppsats) för att kunna gå hem en tisdags förmiddag är det bästa jag vet. lite ångest, men det är praktiskt taget sommar ute så det gör inte så mycket.

i söndags rensade vi på vår balkong. ungefär tretton soppåsar senare kunde jag röra mig helt fritt där ute utan att stöta i ett gammalt bord eller halka omkring på gamla presentkartonger från i julas. det är samma sak varje år, det bildas helt enkelt en liten soptipp där ute, tror knappt att balkongdörren öppnas utom när någonting ska kastas ut. det är svårt i minusgraderna. men så blir det vår och vi rensar bort skräp och gamla känslor som tränger sig mellan dammet och allt känns lite lättare. det är fint, och trevligt. så medan de andra sitter och räknar statistik i kvava klassrum tänkte jag lägga mig på några filtar i solen och lyssna på bert sommer. adjö



Bert Sommer & Maxine Stone

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0