idag

Idag har jag varit ute och det kändes ganska förödande men trevligt att vara hemma igen och å andra sidan var det ganska bra.

Jag åt frukost i morgonsolen och lyssnade på fröken Holiday och hennes sång...

Asfalten är numera obefintlig tack vare trädens fallande löv och dessutom är luften så isande kall att man blir alldeles frisk.

Jag hittade min digitala kamera med trasig display och tänkte att det kunde vara fint med spontanfotografier som man inte kunde styra över förrän de dök upp på datorskärmen. Fast det blev bara fult så jag ångrade mig.

På minneskortet hittade jag däremot bilder från några år sedan då jag och min syster delade hörlur och mitt hår föll ned till midjan. Jag tror inte på det där med nostalgi. Det känns mest som en försvarsmekanism mot rädslan av det man står inför.

Min utsikt utanför mitt fönster är alltid så välgörande. Kanske har jag fastnat i det där med trygghet.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0