När intrycken skvimpar över så bildas en slags skräckdröm

Haha, jag kom just att tänka på en fantastiskt rolig sak. I måndags beställde jag några böcker, däribland Oscar Wildes samlade verk, i en bok. Jag tänkte inget vidare på det förrän nu då jag erinrar mig om en dröm jag hade inatt. I drömmen bläddrade jag i just den boken men upptäckte att istället för alla verk så innehöll den istället fotnoter med alla verk. Det vill säga att boken förvisso innehöll Oscar Wildes samlade verk men endast bokstavligt talat. Alla titlar och årtal fanns med, och till och med kommentarer från "författaren" (som uppenbarligen egentligen inte kunde förstå längre än till kiosklitteraturens baksideläsning) men aldrig själva pjäserna, berättelserna och dikterna. Jag blev så besviken.

Haha!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0