BFF - en sluten cirkel

"It's a girl!!"
Bruna ögon, 59,6 kg.

"Grattis till er nya familjemedlem! Att ta hand om en nyfödd liten bebis kan i början verka svårt och överväldigande, särskilt om det är ert första barn, men ni kommer att lära känna er bebis på nolltid."

(Och det är med kisande, suddig blick jag ser på er nu, redo att förpesta världen med min närvaro.)
Gissa vem

Jag har dykt upp här på shamhut ett antal gånger men mottog först idag "ett särskilt dokument" med inloggningsuppgifter. Jag tror att en presentation vore i sin ordning.

Jag bor bland grönska och turkkiosker i söderort längst ut på tunnelbanelinjen. I sjutton år har jag trängts med min syster och mor i en minimal lägenhet på fjärde våningen. Våra soffor är röda och jag har min mors brudklänning på väggen, tapeterna i hallen har gulnat tack vare inomhusrökning och i mitt kylskåp finns alltid vitost och marinerade oliver.

Jag uträttar inte särskilt mycket här i världen, jag tror varken på politik eller på liv efter döden (det blir bara svart, som att somna) och jag är alldeles för tankspridd för att vara uppmärksam på nyheter eller populärkultur. Egentligen, fyller jag ingen särskild funktion förutom möjligtvis utfyllnad. Jag sysslar varken med musik, fotografi eller sport. Jag spenderar mina dagar med att sitta i mitt blåa kök och lyssna på kasettband och cd-skivor från svunna tider. Jag lagar måltider till Frank Sinatra eller sitter på min balkong och skriver listor i min svarta bok eller ritar streckgubbar eller dör på en lektion någonstans klockan halv nio på morgonen. Men nu, äntligen, har mitt liv fyllts av en större mening. Ett större perspektiv.
Burcu Sahin, hamsterskötare och frilansare på shamhut.


Sincerely yours
BBBB


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0