Idag har..

..August Strindberg namnsdag. Gratulerar August (jag säger ågust och inte agust för det gillade du inte)! 
Många tycker att jag är knäpp när jag säger det här men jag tycker faktiskt att August var stilig. Liljevalchs har i alla fall gjort det trevligt för oss allesammans genom utdrag från "Ockulta dagboken"(1896-1908) http://www.august2012.se/

3 januari - "Lukt af Selleri har förföljt mig ett par månader ; allt smakar och luktar af Selleri. När jag drar af mig skjortan om qvällarne luktar den Selleri. Hvad är det?"

1 januari - "Är det soluppgång eller nedgång."

1 januari - "Solen har återkommit efter en längre frånvaro. Ett ljust grått långsträckt litet moln skar igenom solskifvan vid uppgången; åfvanför solen bildade molnet en alpkjedja med guldkant."

30 december - "Cigarrfatet krossades! Guldbaljan slogs ut."

23 december - "Såg solen i min kaffekopp!"

13 december - "När jag sof middag väcktes jag af förnimmelsen att en kattunge stod i soffan vid mitt hufvud."

11 december - "Natten till : magnetisk sömn."

 (tjugi år gammal)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0