I'm not an only child but still

"I mina drömmar hänger Eva tillbaka äpplet i trädet och livet fortskrider i ljuv harmoni"

jag är inget kedjerökande barn, bara en poltergeist i mina hemtrakter (trots att mitt namn är så underligt att man undrar ifall jag kommer från en annan planet)

jag känner mig litet ensam då jag önskar innerligt att hösten ville komma nu ungefär. då ska jag ta er allihop i hand och äventyra för det är min specialité strax efter överraskningsgröten.

ibland har jag en aning om att människor håller sig borta med flit och det kan vara lite som att ha en sång på repeat och det kan kännas tryggt men efter ett tag bara som att ligga på rygg rakt uppåt fast utsträckt, oerhört obekvämt och ensamt.

efter flera dygn av isvatten och filmer flera årtionen sedan (som jämt handlar om kärlek) så vill man inte vara ensam längre trots att isvattnet är så himla gott för mitt kranvatten är alltid så ljummet och filmen var så vacker

vi, ni och jag, är så elaka mot varandra
som lämnar varandra i sticket
och ingen borde få lämnas ifred.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0