It's me, Kathy

Sååå...
 
 
Jag lyssnar på Kate Bush och känner mig drömsk då jag går i småregn och höstens Stockholm.
 
Jag har spenderat de två senaste timmarna med Odysséen.
 
Min litteraturlista är bortom dödligas förståelse. Enorma mängder av Vergilius, Boccaccio, Shakespeare, Swift, Petrarca och Cervantes!
 
I mitt och Bernas rum har jag byggt en tre meter bred säng.
 
Igår FICK jag en TV som kommer att assistera som hemlig, egen biograf.
 
Jag har pengar.
 
En Sapfo-rad förföljer mig snällt: "Jag förväntar mig inte att vidröra himlen"
 
Mamma, Nevzat och jag genomgår brutala skrattattacker minst en gång per dag.
 
Jag lyssnar på musik som poesi.
 
Felicia, Hanna och jag ska spendera nyår hos Antonia i Budapest.
 
Jag har två jobb som jag tycker om.
 
Mina vänner är de mest fantastiska människorna jag vet.
 
 
Harmonisk kommer jag nog aldrig att bli, men tro mig när jag säger att mina yttre omständigheter aldrig varit så bra som nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0